wtorek, 16 lipca 2013

W odpowiedzi na list Pani Natalii

Eco Vital Opinie
Lis od Pani Natalii


Pani Natalio, przede wszystkim bardzo dziękuję za Pani wiadomość. Po pierwsze utwierdziła mnie w przekonaniu, że jednak ktoś zagląda na moją stronkę i nie na darmo publikuję tu swoje wypociny. A po drugie porusza bardzo ciekawy problem, o którym postaram się napisać w dzisiejszym poście. 

Aby nie było nieścisłości, dziś rano otrzymałem od Pani Natalii wiadomość z prośbą o radę, a mianowicie: czy warto zawracać sobie głowę pracą w Eco-Vital? Czy faktycznie takie firmy nieuczciwe grają na emocjach klientów, wykorzystując ich słabe umysły do tego, aby bez przerwy się bogacić? Odpowiedź na te pytanie nie jest do końca jasna i klarowna, ponieważ coś, co dla jednych jest sprawą normalną, u innych może budzić fale ogromnego sprzeciwu, zwłaszcza na polu moralnym. Pozwoli Pani, że na początku skupię się na drugim pytaniu. Więc jak to właściwie jest z tymi emocjami? Nie jest tajemnicą, że naczynia Eco-Vital do najtańszych nie należą, ale od razu trzeba zaznaczyć, że są to solidnie wykonane produkty i nie piszę tego ze względu na sympatię uwarunkowaną pracą w firmie. Takie są po prostu fakty, tańsze naczynia wykonane są z zupełnie innych materiałów, odlane w innych hutach, a przecież wiadomo, że najwygodniej wędruje się w drogich butach. Coś w tym musi być i odnieść to można nie tylko to butów. Cena uwarunkowana jest różnymi czynnikami, ale nie jest tajemnicą, że na produkcie musi zarobić firma i pracownicy każdego szczebla, nie tylko handlowcy, ale również całe zaplecze organizacyjne. Nie jest to produkt, który faktycznie zepsuje się za tydzień czy dwa. Jednak, jeżeli komuś nie będzie odpowiadał, może zwrócić go w przeciągu 10 dniu od dnia zakupu. Takie jest polskie prawo i nikt nie stara się go naginać. Działamy według ściśle określonych procedur. Wiem, że np. niektóre sklepy odzieżowe umożliwiają zwrot zakupionego towaru do 30 dni, a House nawet do roku, ale to są wewnętrzne ustalenia każdej z sieci. Ja też najchętniej kupiłbym elegancki samochód ze wszelkimi możliwymi nowościami technicznymi, jeździłbym nim pół roku, a potem oddał. Nie w tym rzecz. Co do kontrowersyjnych technik sprzedaży, które praktycznie stały się synonimem sprzedaży bezpośredniej... Takie metody, opierające się na fundamentalnych zasadach psychologii, wykorzystywane są w każdej, ale to każdej formie handlu, a to dlatego, że klienci (zwłaszcza w ostatnich latach) stali się bardzo roszczeniowi. Każdy chce kupić wysokiej klasy produkt za minimalną cenę. Niestety, tych dwóch rzeczy nie można ze sobą pogodzić i wie o tym każdy przedsiębiorca. Typowy Kowalski chce mieć dobre buty za 20 zł. Takich butów fizycznie nie da się wyprodukować, same materiały są już droższe niż ich cena, do tego dochodzi produkcja. Oczywiście, coś takiego jest możliwe poprzez przeniesienie produkcji do krajów, gdzie wyprodukowanie jednej pary jest dużo tańsze od produkcji w Polsce i to się opłaca, ale czy koniecznie kosztem ciężkiej pracy kogoś po drugiej stronie globu?

Eco Vital Opinie

 Lepiej kupić produkt droższy, ale wykonany zgodnie z obowiązującymi normami, aby wszystko ze sobą współgrało. Hasło pewnej sieci dyskontów spożywczych - „My Polacy tak mamy, kochamy niskie ceny” tym bardziej nie poprawia sytuacji. Przenieśmy się teraz na grunt spożywczy. Czy pani Jadzia w mięsnym odpowie, że mięso, o które pyta klient ma dwa tygodnie? Jasne, że nie! Przecież jej też zależy na sprzedaży i tu wchodzimy na grunt metod wpływania na klienta. Nawet typowa pani Jadzie wie, że mówiąc wyłącznie o wadach produktu, nie uda jej się nic sprzedać. Tak to wygląda. Ale wróćmy do tematu drogich cen naczyń Eco-Vital. To, że nasza firma potrafi naczynia z „górnej półki” - chwała jej za to, bo w ten sposób przekłada swój zysk na zarobek swoich pracowników. Dzięki takiej postawie stać naszych pracowników na fajne wakacje, kupowanie dobrych jakościowo produktów i zdrowe odżywianie, które do najtańszych nie należy. Dzięki temu polska gospodarka jeszcze bardziej się rozwija i ma na to wpływ zarówno firma zatrudniająca coraz więcej pracowników, jak i nasi pracownicy, którzy wydając więcej pieniędzy w kraju, dając tym samym pracę innym. Jeżeli ktoś kupuje drogie naczynia, to zwyczajnie stać tę osobę na taki zakup. Ktoś, kto ma dochód powiedzmy 1600 zł miesięcznie nie zdecyduje się na taki zakup, a jeśli nawet, to znaczy, że nie myśli racjonalnie o swoim budżecie. Naczynia Eco-Vital nie są niezniszczalne, ale w niczym nie odbiegają od produktów Zeptera, a w wielu przypadkach nawet je przewyższają. Najlepiej prosperujące gospodarki opierają się na dobrych zarobkach, ale co się z tym wiąże, również na wysokich cenach dóbr, które dla obcokrajowców z biedniejszych krajów mogą być przytłaczające. Nie bądźmy zazdrośni o to, że inni zarabiają więcej, nie zaglądajmy firmom i ludziom w portfele. Ich rozwój buduje dobrobyt. Ten post to oczywiście wielki skrót myślowy, ale jeśli chodzi o pierwsze pytanie, które mi Pani zadała, to myślę, że powyższy tekst jest najlepszą odpowiedzą! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz