wtorek, 17 września 2013

Będzie pan zadowolony!

Eco Vital PoznańKażdy z nas jest klientem. Gdy zamykamy za sobą drzwi po wyjściu z pracy, stajemy się konsumentami oczekującymi tanich i dobrej jakości produktów. Dotyczy to zarówno nabywanych codziennie w sklepie towarów, jak i usług. Słowem – kluczem stała się satysfakcja klienta.

Co o niej wiemy? Na pewno to, że usatysfakcjonowany klient to dla firmy duży sukces. Uśmiecha się, wypowiada o firmie w samych superlatywach, a być może nawet wraca, by dalej korzystać z naszych usług. Zadowolenie klienta określa się jako przyjemność z efektu porównania działania nabytego artykułu z oczekiwaniami. Przed dokonaniem zakupu każdy z nas ma swoją wizję użytkowania produktu. Nie chcemy, żeby nasze potrzeby zostały zaspokojone. Podświadomie oczekujemy, że dokonany przez nas zakup znacznie je przewyższy. Wówczas, gdy za jakiś czas inny producent wprowadzi na rynek nowy towar, co najmniej dwukrotnie zastanowimy się, czy aby na pewno mu zaufać. Przecież nasz poprzedni usługodawca nie tylko nas nie zawiódł, ale z nawiązką zadośćuczynił naszym wymaganiom.

Eco Vital PoznańObecnie działamy w warunkach konkurencji i wolnego rynku. Klient szuka czegoś nowego, a nie tego, co mają wszyscy. Dlatego też dużą rolę odgrywa wizerunek firmy. Rolą wzorowego sprzedawcy jest służenie radą, oczywiście z zachowaniem taktu i pewnego wyczucia. Nikt nie skorzysta z usług nachalnego przedstawiciela handlowego, który za wszelką cenę będzie chciał pozbyć się swojego produktu. To także klient buduje wizerunek firmy. Jego satysfakcja bądź brak zadowolenia świadczy o jej profesjonalizmie, indywidualnym podejściu oraz jakości świadczonych usług. Oszukiwanie klienta jest nie tylko nieetyczne, ale również nieskuteczne. Wszyscy bywamy w takich sytuacjach pamiętliwi i nie wybaczamy naciągania nas na słabe i nieefektywne rozwiązania. Zamiast tego należy wyjaśnić potencjalnemu nabywcy plusy i minusy rozważanego przez niego zakupu. Dzięki temu dowiemy się więcej o jego potrzebach i będziemy w stanie im sprostać.

Nie możemy bać się gustu naszego klienta. To on wie najlepiej, co chce kupić i nasze preferencje nie mają tu nic do rzeczy. Ma prawo sprawdzić oferty innych firm zanim zdecyduje się na wydanie ciężko zarobionych pieniędzy. Ocena personelu ma ogromny wpływ na ocenę samego produktu. Z przykrością zdarza mi się czytać lub słyszeć opinie o przedziwnych praktykach, które mają na celu sprzedaż czegokolwiek człowiekowi za wszelką cenę. Jeżeli sprzedajemy dobry i drogi produkt, możemy, a nawet powinniśmy mówić o tym, dlaczego tyle kosztuje. W przypadku tańszych artykułów klientowi jest o wiele łatwiej zdecydować się na zakup. Niestety, obniżka cen zwykle idzie w parze ze spadkiem jakości.
Eco Vital PoznańNic tak nie cieszy odpowiedzialnego sprzedawcy, jak satysfakcja klientów. W interesie każdego z przedstawicieli leży dbanie o wizerunek sprzedawanego produktu. To, w jaki sposób sprzedajemy, świadczy o nas samych. O tym, czy jesteśmy uczciwi, czy psujemy obraz całej branży. Jak dotychczas, odpukać, nie spotkałem się z przypadkiem, by któryś z moich klientów żądał zwrotu pieniędzy i był niezadowolony z tego, co mu sprzedałem. Życzę tego wszystkim swoim kolegom, którzy każdego dnia wkładają wiele siły i zaangażowania w promocję zdrowego żywienia. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz