poniedziałek, 9 września 2013

Pracuj z rozsądkiem

Zaczęło się. Ciemne chmury nad miastem, gorsza aura i niska temperatura. Co w tej sytuacji począć? Postawiłem na konkrety i właśnie nimi mam zamiar dziś się z Wami podzielić.

Eco Vital opinieW miniony weekend organizowaliśmy event w Bydgoszczy. Już w sobotę rano czułem, że to będzie ciężki dzień. W takich chwilach pierwsze, co przychodzi do głowy, to coś na szybkie wzmocnienie i regenerację sił. Kawa? Energetyk? Tabletki z kofeiną? Nie, nic bardziej mylnego. Ostatnio czytałem wywiad ze specjalistą od uzależnień, który mówił, że 12 % Polaków pracuje pod wpływem narkotyków. Dane, które przytaczał, wprawiły mnie w osłupienie. Mimo, że dane zawyżali przede wszystkim artyści, przeraziła mnie skala problemu. Zacząłem się zastanawiać nad tym, jak ciężko ci ludzie muszą pracować, skoro posuwają się do takich praktyk. Moja praca sprawia mi wiele satysfakcji, ale momentami bywa ciężka, jak zresztą każda. W moim przypadku jednak przesadzanie z ilością kawy to już i tak zbyt wiele. Nie wiem, czy mój organizm wytrzymałby jakiekolwiek dodatkowe obciążenie.


Od tygodnia, razem z żoną, zrezygnowaliśmy z kawy na rzecz zielonej herbaty. Powiem Wam szczerze, że oczekiwałem czegoś zupełnie innego. Miało być sennie, marudnie, leniwie, a tymczasem... Moja energia życiowa powróciła! :) Postanowiliśmy podejść profesjonalnie do tematu i odwiedziliśmy najbliższą herbaciarnię. Wybraliśmy odmianę liściastą i dowiedzieliśmy się przy okazji, że dobre liście to takie, które w czasie parzenia przyjmują kolor od ciemnozielonego do srebrzystego. Jeżeli parzymy ją we właściwy sposób, działa bardziej pobudzająco niż kawa. Zawiera kofeinę, dlatego też nie można jej pić w nadmiarze. Nawet będąc poza domem często ją zamawiam albo zabieram ze sobą, żeby w razie potrzeby zaparzyć. To bardzo miła jesienna odmiana.

Eco Vital PracaNie wiem jak Wy, ale ja nie stawiam pojęcia pracy ponad każdym innym. Jest ważna, bo trzeba się rozwijać i realizować, a przy okazji dobrze zarabiać. Najcenniejsze jest jednak zdrowie i w życiu nie zaryzykowałbym zażywania specjalnych dopalaczy, żeby poprawić swoje wyniki. Jak zresztą już Wam mówiłem, uśmiech zadowolonego klienta to dla mnie wystarczająca motywacja i nagroda za moje starania. Czasami warto się na chwilę zatrzymać, wyciszyć i powoli odzyskiwać siły, jeśli zdarzyło nam się je utracić. Z używkami jest tak, że najpierw są zażywane, żeby poprawić wydajność, a kiedy już się uzależnimy, liczy się samo ich przyjmowanie, a to zdecydowanie nie dla mnie. I Wam również to odradzam :).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz